× بستن تبلیغات
دسامبر
16
2017

مبانی نظری یادگیری سازمانی، سازمان یادگیرنده، یادگیری

مبانی نظری یادگیری سازمانی، سازمان یادگیرنده، یادگیری

مبانی نظری یادگیری سازمانی، سازمان یادگیرنده، یادگیری
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 8
فرمت فایل docx
حجم فایل 54 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35

مبانی نظری یادگیری سازمانی، سازمان یادگیرنده، یادگیری

فروشنده فایل

کد کاربری 1113

کاربر

مبانی نظری یادگیری سازمانی، سازمان یادگیرنده، یادگیری

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


خلاصه ای از کار:

– یادگیری سازمانی[1]

امروز دیگر سازمانهای بزرگ و پیچیده ای كه دهه های قبل بوجود آمده بودند،كارساز نیستند وحكم دایناسورهایی را دارند كه توان تطبیق خود با محیط را نداشتند و محكوم به فنا شدند. سازمان­های بزرگ با ساختارهای سنتی توان وانعطاف لازم جهت همسویی با تغییرات محیط پیرامونی بویژه با توجه به مسائل جهانی شدن[2] را ندارند و برای بقای خود ناچارند یا تغییر ساختار دهند یا خود را به ابزارهایی مجهز كنند تا توان مقابله با تغییرات جهانی را بدست آورند.یكی از مهمترین این ابزارها،ایجاد سازمان یادگیرنده و نهادینه كردن یادگیری است(خلیلی عراقی،1382).

…………………..

– تعاریف یاد گیری و سازمان یادگیرنده ‌

یادگیری از سه بعد مورد توجه قرار می‌گیردکه عبارتند از:
سطوح یادگیری؛ انواع یادگیری؛ مهارتهای یادگیری که بصور ت مشروح به بررسی آنها می پردازیم:

…………….

– ساختارهای سازمان های یادگیرنده

در خصوص پاسخ به اینکه سازمانهای یاگیرنده چگونه ساختاری را می طلبند باید گفت که سازمان یادگیرنده را با ساختارهای معمولی و بعضاً سلسله مراتبی متمرکز که اکثر سازمانهای ایرانی نیز بدین نحو اداره می شوند نمی­توان ایجاد و تداوم بخشید و این به خاطر آن است که اساس سازمان یادگیرنده یادگیری سازمانی است. و ساختارهای سلسله مراتبی و متمرکز مانع جدی برای یادگیری است(Senge, 1992). بنابراین نیاز است ساختارهای سازمان های ایرانی به طور بنیادی مورد بررسی مجدد قرار گیرند تا یادگیری سازمانی را تسهیل کند. به طور کلی ساختارهای سازمانی سازمانهای یادگیرنده بایستی دارای ویژگی­های انعطاف پذیری، چابکی، بدون سطح، تیمی و یکپارچه باشند. و موفقیت افق چشم انداز بیست ساله ایران نیز جزء با تغییر ساختارها به شیوه ی بنیادین سازمانهای متمرکز امکانپذیر نیست .

…………………

– عوامل موثر در ایجاد و رشد سازمان یادگیرنده

این عوامل عبارتنداز:

ساختار: سازمانهای یادگیرنده بجای ساختار مکانیستی و متمرکز، ساختار زنده و غیر متمرکز و منعطف را برمی گزینند. به نظر می رسد طرفداران سازمان یادگیرنده بر ویژگی­هایی چون سازمان تخت، اختیارات محلی، اعتماد و همکاری در بین واحد ها تاکید دارند. در هر حال اصلی ترین مانع بر ایجاد سازمان های یادگیرنده بعد ساسله مراتبی متمرکز می باشد.

…………………..

– موانع یادگیری سازمانی

موانع یادگیری را در شش مورد می توان به شرح زیر جمع بندی كرد:

اولین مانع: اتخاذ سبك مدیریت از بالا به پائین .

…………….

– اندازه‌گیری‌ یادگیری‌

مدیران‌ همیشه‌ این‌ درس‌ را به‌ خاطر دارند كه‌: «اگر نتوانید اندازه‌ بگیرید، نمی‌توانید مدیریت‌ كنید». به‌طور مرسوم‌ برای‌ اندازه‌گیری‌ یادگیری‌ در سازمان ‌از دو مفهوم‌ «منحنی‌های‌ یادگیری» و «توابع‌ بهبود تولید» یاد می‌شود، دومفهومی‌ كه‌ تاریخ‌ ابداعشان‌ به‌ دهه‌ 1920 میلادی‌ بر می‌گردد. در این‌ دوران ‌تولید كنندگان‌ متوجه‌ شدند كه‌ با افزایش‌ حجم‌ كلی‌

…………………..

– لزوم بوجود آمدن نظریه‌ سازمان‌ یادگیرنده‌

پیتر سنگه معتقد است كه در عصر حاضر سازمان­هایی موفق هستند كه همه كاركنان برای بالا بردن سطح توانایی خود بكوشند و وظیفه مدیر این است كه شرایطی را ایجاد كند كه همه كاركنان به سوی بالا بردن توانایی خود حركت كنند. به‌ عقیده‌ سنگه‌(1990)، نظریه‌پرداز اصلی‌ سازمان‌ یادگیرنده‌، انسانها برای‌ یادگیری‌ طراحی‌ شده‌اند. هیچكس‌ اعمال‌

……………….

-نظریه‌ سازمان‌ یادگیرنده‌

نظریه‌ سازمان‌ یادگیرنده‌ اساساً با تكمیل‌ نظریه‌های‌ مربوط به‌ یادگیری‌ و یادگیری‌ سازمانی‌ شكل‌ گرفته‌ است‌ و از اینرو محققین‌ متعددی‌ درشكل‌گیری‌ این‌ نظریه‌ نقش‌ داشته‌اند. اما به‌ اقرار كلیه‌ صاحبنظران،‌ نظریه‌پرداز اصلی‌ سازمان‌ یادگیرنده‌ پیتر ام‌ .سنگه‌ از دانشگاه‌ MIT می‌باشد. سنگه‌ ابتدا درسال‌ 1990 مقاله‌ای‌ تحت‌ عنوان‌: «كار جدید رهبر: ساختن‌ سازمان‌های‌یادگیرنده‌»‌ منتشر كرد و سپس‌ در همان‌ سال‌ كتاب‌ «اسلوب‌ پنجم‌: هنر ومهارت‌ سازمان‌ یادگیرنده‌»‌ را

……………

– نقش رهبران و مدیران سازمان در یادگیری از طریق مدیریت دانش

مدیریت دانش معروفیت خود را از طریق بکارگیری دانش و اطلاعات بمنظور ایجاد هماهنگی تغییرات پویا در سازمان و رشد و توسعه نظامهایی جهت تسریع انطباق پذیری سیستم با تغییرات محیط پیرامون کسب نموده است. امروزه انواع موسسات در محیطهای تازه ای فعالیت می نمایند. بنابراین باید قادر به خلق وبکارگیری دانش جدید وبازآفرینی دانش گذشته بمنظور دستیابی به اهداف خویش باشند. درحالیکه مدیریت دانش تاکیدزیادی برفن آوری اطلاعات می نماید ودربسیاری ازمواردبه عنوان مدیریت مبتنی بر فن آوری تعریف می گردد، اما در حقیقت مفهومی فراتر ازآن دارد (نیستی و رنگبازی، 1388).

………….

منابع

– خلیلی عراقی، مریم(1382). “سازمان­های یادگیرنده ضرورتی برای تحول و توسعه”، مجله تدبیر، شماره137، صفحات92-93.

– رحمان سرشت، حسین (1386). تئوریهای سازمان و مدیریت از تجددگرایی تا پساتجددگرایی (دوران تجددگرایی، مدرنیزم ). جلد اول. تهران ،دوران.

………………..

……………


[1] – Organizational Learning

[2]– Globalization

یادگیری سازمانی؛ سازمان یادگیرنده و سازمان یاد دهنده – مرکز …

این محصول 40 صفحه ای شامل تحقیقات کاملی در مورد مبانی نظری یادگیری؛ یادگیری سازمانی؛ سازمان یادگیرنده و سازمان یاد دهنده و ابعاد انهاست.که در فصل دوم پایان نامه قابل استفاده است .فهرست کامل محصول به شرح ذیل است. چكيده. مقدمه. اموزش و یادگیری. مرور ادبیات. تفاوت سازمان يادگيرنده و يادگيري سازماني. فرآیند یادگیري سازمانی.

[PDF]در ﺳﺎزﻣﺎن ﯾﺎدﮔﯿﺮﻧﺪه ﯾﺎدﮔﯿﺮي زداﯾﯽ و ﯾﺎدﮔﯿﺮي ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﻧ

ﻣﻔﺮوﺿﻪ ﺣﺎﮐﻢ ﺑﺮ اذﻫﺎن ﻣﺤﻘﻘﺎن ﺣﻮزه ﺗﻐﯿﯿﺮ و ﺗﺤﻮل ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ. دﻻﻟﺖ ﺑﺮ اﯾﻦ. ﻧ. ﮑﺘﻪ دارد. ﮐﻪ ﺳﺎزﻣﺎن. ﯾﺎدﮔﯿﺮﻧﺪه ﻧﺘﯿﺠﻪ و ﺑﺮآﯾﻨﺪ ﻓﺮآﯾﻨﺪ. ﯾﺎدﮔﯿﺮي ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ اﺳﺖ . ﺑﺮ اﯾﻦ ﭘﺎﯾﻪ،. ﺳﺎزﻣﺎن ﯾﺎدﮔﯿﺮﻧﺪه ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ. اﺳﺖ. ﮐﻪ در آن ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﯾﺎدﮔﯿﺮي. ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﺟﺎري. ﺑﺎﺷﺪ . ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎ اﺳﺘﺮاﺗﮋي. ﺗﺤﻠﯿﻠﯽ و اﺳﺘﻨﺘﺎﺟﯽ. و ﻧﯿﺰ. ﺑﺎ اﺗﮑﺎء ﺑﻪ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮي ﻣﺘﻘﻦ و ﺗﺠﺎرب ﻧ. ﻮﯾﺴﻨﺪﮔﺎن. ﺗﻼش دارد ﺗﺎ. ﻣﻔﺮوﺿﻪ ﻓﻮق. را. ﻣﻮرد ﺳﺌﻮال. ﻗﺮار. دﻫﺪ . اﻋﺘﻘﺎد. ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﮔﺎن. ﺑﺮ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ …

یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده | شهرتحقیق

در مطالب عرضه شده، ابتدا تعريف و ويژگيهاي سازمان‌ يادگيرنده و يادگيري سازماني ارائه شده و سپس چند عامل اصلي مدل سازمان يادگيرنده و يادگيري سازماني به صورت خلاصه معرفي شده‌اند. اگرچه در اين مقاله استخوان ….. ۱-سبحانی نژاد، مهدی؛ یوزباشی، علی(۱۳۸۵) سازمان یادگیرنده؛ مبانی نظری، الگوهای تحقق و سنجش.تهران: انتشارات یسطرون.

[PDF]سازمان یاد گیرنده

ﺳﺎزﻣﺎن ﻳﺎدﮔﻴﺮﻧﺪه. ﺗﻌﺮﻳﻒ. : ✓. ﻳﺎدﮔﻴﺮي ﻣﺪاوم ﺳﻴﺴﺘﻤﻬﺎي اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ در ﺳﻄﻮح ﻣﺨﺘﻠﻒ. ✓. ﻳﺎدﮔﻴﺮي و آﻣﻮزش در آن ﻧﻬﺎدﻳﻨﻪ و ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺳﺎزﻣﺎن ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺟﺮﻳﺎن دارد. ✓. ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﻬﻴﻨﻪ اﻃﻼﻋﺎت و داﻧﺶ ﻣﻮﺟﻮد. ✓. ﻳﺎدﮔﻴﺮي ﺟﻤﻌﻲ در ﺟﺮﻳﺎن اﺳﺖ. ✓. ﻫﺪف اﺻﻠﻲ در آن ﻳﺎدﮔﻴﺮي در راﺳﺘﺎي اﻫﺪاف ﺳﺎزﻣﺎن اﺳﺖ. ✓. از. ﻧﻈﺮ. ﭘﻴﺘﺮ. ﺳﻨﺞ. ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎي. ﻳﺎدﮔﻴﺮﻧﺪه. ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎﻳﻲ. ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻛﻪ. اﻓﺮاد. ﻣﺴﺘﻤﺮاً. ﺗﻮاﻧﺎﻳﻲ. ﻫﺎﻳﺸﺎن. را. ﺑﺎ. آﻓﺮﻳﻨﺶ. و. ﺧﻠﻖ. ﻧﺘﺎﻳﺠﻲ. ﻛﻪ. واﻗﻌﺎً.

رویکرد یکپارچه به نظام یادگیری زدایی و یادگیری سازمانی در …

مفروضه حاکم بر اذهان محققان حوزه تغییر و تحول سازمانی دلالت بر این نکته دارد که سازمان یادگیرنده نتیجه و برآیند فرآیند یادگیری سازمانی است. بر این پایه، سازمان یادگیرنده سازمانی است که در آن فرآیند یادگیری سازمانی جاری باشد. مقاله حاضر با استراتژی تحلیلی و استنتاجی و نیز با اتکاء به مبانی نظری متقن و تجارب …

فرستادن دیدگاه

RSS فایل درسی و کنکوری

× بستن تبلیغات