× بستن تبلیغات
دسامبر
16
2017

مبانی نظری هویت سازمانی وشکل گیری آن

مبانی نظری هویت سازمانی وشکل گیری آن

مبانی نظری هویت سازمانی وشکل گیری آن
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 9
فرمت فایل docx
حجم فایل 48 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29

مبانی نظری هویت سازمانی وشکل گیری آن

فروشنده فایل

کد کاربری 1113

کاربر

مبانی نظری هویت سازمانی وشکل گیری آن


توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


خلاصه ای از کار:

مقدمه

هویت سازمانی، شخصیت یا هویتی بصری است که می تواند در مورد گروهی از محصولات مشابه و یا خدمات هم خانواده از یک منبع مشترک، تحقق یابد. هویت سازمانی عاملی اساسی در جذب و نگهداری مشتری، افزایش میزان فروش و بهبود وضعیت اقتصادی محسوب می شود و نقش آن در زمانی که تعداد رقبای تجاری ارائه دهنده محصول یا خدمات افزایش می یابد، آشکارتر می شود. در طراحی و رواج هویت سازمانی، توجه به مسائل تبلیغاتی و بازاریابی و زیر شاخه های آنها ضروری بوده و نتیجه مطلوب آن است که وفاداری مشتری به هویت سازمانی افزایش یابد.

……………….

– مفهوم هویت و شناخت هویت اجتماعی

هویت مقوله‌ای است كه هم در سطح فرد می‌تواند مطرح باشد و هم در سطح اجتماع. بررسی هویت قومی و هویت ملی بیشتر از اینكه در سطح فرد مطرح باشد در سطح اجتماع مطرح است. اولین نظریه‌ها برای تعیین و تعریف هویت، نظریه‌هایی هستند كه بیشتر فرد مدار بودند و واحد تحلیل آنها فرد بود و بعدها كسانی دیگر

……………

– هویت سازمانی

برای پاسخ به این پرسش كه هویت سازمانی چیست، باید به چگونگی كار یك سازمان، نزدیكتر شد. سازمانها سیستم‌های اجتماعی هستند كه برای رسیدن به هدفهای معین ایجاد می‌شوند. آنها شامل عناصری هستند كه به صورت یك پیكر واحد شكل داده شده اند. این پیكر یك قصد و منظور دارد. همان‌گونه كه در تعریف بالا بیان شد، ساختار به گونه‌ای است كه افراد بتوانند برای اداره كردن كار با یكدیگر، همكاری و مشاركت كنند. عناصر پایة سازمان، وظایفی است كه از آن انتظار می رود انجام دهد، فناوری كه برای این كار استفاده می‌كند و هدفهایی كه برای خود تنظیم می‌كند. در مجموع می‌توان گفت: هویت سازمانی، یك ابزار استراتژیك برای رسیدن به هدفها و چشم‌اندازهاست. جومِری هچ، پروفسور در تئوری سازمانی در دانشگاه ویرجینیا، دربارة هویت سازمانی این گونه می نویسد: «هویت سازمانی مربوط به تجارب و ایده هایی است كه اعضا به طور كلی از سازمان دارند.»(Hatch,1997).

…………………..

– ساخت و شکل گیری هویت سازمانی

سازمان ها هویت خود را برای هر دو دسته مخاطبان داخلی و خارجی آشکار کرده و آن را مخابره می کنند. علایم، نشانه ها و پیام هایی که از سوی محیط داخلی و خارجی سازمان توسط اعضاء دریافت می شود، بر ادراک آنها از سازمانی که در عضویت آن هستند اثر گذار است. از آنجایی که علائم مخابره شده از سوی محیط داخلی و خارجی سازمان، در شکل دهی به ادراک اعضای سازمان نقش اساسی دارند، سازمان ها می توانند از طرق اعمال توجه نسبت به هر دو دسته عوامل درون سازمانی و برون سازمانی، نسبت به ایجاد یک هویت سازمانی مستحکم و قوی اقدام کنند (Labiance et al., 2001).

……………

در اینجا مهم ترین عوامل موثر بر شکل گیری و ساخت مستمر هویت سازمانی گفته می شوند:

– توجه رسانه ها:

شهرت و اعتبار را می توان در زمره مهم ترین دارایی های نامحسوس سازمان برای دستیابی به مزیت رقابتی تلقی کرد. هال[1] (2007) بیان می کند، شهرت و آوازه سازمان جزء دارایی ناملموس آن است. پژوهش ها نشان…………….

– وجهه خارجی سازمان

كسب وجهه بیرونی از طریق ب هدست آوردن پاداش های خار جی، نشان دهنده ی قوت سازمان در مقایسه با سایر رقبا بوده، سازمان را در جایگاهی مناسب و مورد توجه عموم قرار خواهد داد. سازمان ها همچنین از

…………..

– ارتباط خارج سازمانی

سازمان تصویر خود را از طریق برقراری ارتباطات شكل می دهد . ارتباطات فراگردی است که سهامداران به…………..

– تیم مدیران عالی سازمان

ادراک تیم مدیران عالی از تصویر سازمان، بر نحوه ادراک آن ها از فضای سازمان و نحوه شکل گیری هویت آن…………..

مدیریت منابع انسانی

تمرکز بر برنامه های آموزشی و ابتکار و نوآوری در قلمرو مدیریت منابع انسانی، بیان کننده پیامی قوی درباره ویژگی های بارز مورد نظر در هویت سازمان بوده و اهمیت این خصایص را مد نظر مدیران قرار می دهد و به………….

ارتباطات داخلی سازمان

پژوهش های زیادی به بررسی نقش مناسب بودن فضای ارتباطات درون سازمان در افزایش هویت یابی افراد با سازمان اشاره كرده اند. برای مثال پژوه ش های صورت گرفته توسط اسمیت، پرون، و ون ریل (1999) به وجود رابطه میان جو ارتباطی سازمان و هویت سازمانی صحه گذارده اند (بالمر[2]، 2001).

…………….

عملیات سازمان

عوامل و زمینه های سازمانی مؤثر در شكل گیری هویت سازمان را می توان در قالب سه دسته ساختار سازمانی، ساختار وظایف یا عملیات سازمان و ساختار پاداش تقسیم بندی كرد. برخی سازمان ها از طریق به…………..

– مولفه های هویت سازمانی

– رفتار سازمانی

رفتار سازمانی مطالعه تأثیر افراد، گروه‌ها و ساختار بر رفتار در سازمان‌ها است که هدف آن، به کار بردن این دانش برای بهبود کارایی سازمان‌ها است. رفتار سازمانی علم مطالعه و کاربرد دانش درباره نحوه برخورد مردم، افراد و گروه‌ها در سازمانها می‌باشد. این کار با رویکرد سیستمی انجام می‌شود. یعنی روابط بین مردم و سازمانها…………………

ارتباطات

ارتباطات یك فرآیند است كه از آن راه افراد یا گروه های متشكل از افراد، به یكدیگر پیام می فرستند. پیام ها از……….

– نمادگرایی

یك نماد، احساسات یا ارزشهای فردی اعضای سازمان را متبلور یا هدایت می‌كند، تا حدی كه هر عنصر از………..

– شخصیت

در دنیای تجارت هرچند که استفاده از تکنولوژی از قبیل سخت افزاری و نرم افزاری از ضروریات میباشد لکن نیروی انسانی یا همان مغزافزاری نقش اساسی و مهم را ایفا میکند. ممکن است مدیران و کارشناسان و دیگر………….

– بیان هویت یك سازمان
هویت سازمانی به وسیله اینكه چگونه اعضا نسبت به سازمان فكر و احساس می‌کنند، به وجود می آید. هویت شركت و نشان شركت هم از اینكه چطور مشتریان، سرمایه گذاران و مردم دیگر در بیرون سازمان از هویت……………

– هویت سازمانی و مولفه های آن در بانک ها

مفهوم هویت سازمانی و مولفه های آن در بانک ها شکل خاصی به خود می گیرند. در بانک ها کسب هویت سازمانی یک پروسه زمان بر می باشد و بسیار نیازمند کار جدی است. اصلاح ساختار سازمانی و عملیاتی بانكها………….

منابع

آغازعسل ، امیرخانی طیبه فصلنامه علوم مدیریت ایران بهار 1387 ؛ 3 (9) : 105-130.

استیفن رابینز: تئوری سازمان (ساختار، طراحی، كاربردها)، ترجمه دكتر الوانی، نشر صفار، 1378.

اشجع، ا.، نوری، ا و سماواتیان، ه. 1387. رابطه مشارکت در تصمیم گیری و اعتماد با رفتار مدنی سازمانی،

……………..

……………


[1] – Dhalla

[2] – Balmer

مبانی نظری هویت سازمانی وشکل گیری آن – آرتیکل دیو

۲۹ آبان ۱۳۹۶ – فایل معتبر تحقیق مبانی نظری هویت سازمانی وشکل گیری آن با لینک دانلود. مبانی نظری,مبانی نظری هویت سازمانی,مبانی نظری هویت سازمانی وشکل گیری آن,هویت سازمانی. این مقاله منتشر شده در تاریخ : 2017-11-20 16:43:15 دانلود مقاله، پروژه فایل پروژه اصلی مقاله ی مبانی نظری هویت سازمانی وشکل گیری آن برای …

مبانی نظری هویت سازمانی وشکل گیری آن – آرتیکل دیو

۲۹ آبان ۱۳۹۶ – فایل معتبر تحقیق مبانی نظری هویت سازمانی وشکل گیری آن با لینک دانلود مبانی نظری,مبانی نظری هویت سازمانی,مبانی نظری هویت سازمانی وشکل گیری آن,هویت سازمانی این مقاله منتشر شده در تاریخ : 2017-11-20 16:43:15 دانلود مقاله، پروژه فایل پروژه اصلی مقاله ی مبانی نظری هویت سازمانی وشکل گیری آن برای …

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سازمانی|2il – ورود به صفحه …

در ابتدا متغیر هویت سازمانی تشریح می گردد. پیشینه تحقیق بخش بعدی این فصل را تشکیل می دهد. این قسمت شامل تحقیقات داخل کشور و مشابه با موضوع پژوهش حاضر و تحقیقات خارج از کشور می باشد. فهرست مطالب: مقدمه هویت سازمانی مقدمه تعريف و مفهوم هويت انواع هويت تعریف و مفهوم هویت سازمانی عوامل موثر بر ساخت و شكل گيري …

بررسی عوامل تاثیر گذار بر شکل گیری هویت سازمانی و اثرآن …

پایان نامه بررسی عوامل تاثیر گذار بر شکل گیری هویت سازمانی و اثرآن بر تعهد سازمانی در شرکت توزیع نیروی برق, پروژه بررسی عوامل تاثیر گذار بر شکل گیری هویت سازمانی و اثرآن بر تعهد سازمانی در شرکت توزیع نیروی برق, مبانی نظری و پیشینه تحقیق بررسی عوامل ت.

دانلود مبانی و پیشینه نظری هویت و نحوه شکل گیری آن (فصل …

۵ خرداد ۱۳۹۶ – دانلود مبانی و پیشینه نظری هویت و نحوه شکل گیری آن (فصل دوم پایان نامه. سخن روز: ۹۹ درصد نگرانیهای ما مربوط به مسائلی است که هرگز اتفاق نمی‌افتند. نام محصول دانلودی: مبانی و پیشینه نظری هویت و نحوه شکل گیری آن (فصل دوم پایان نامه) درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی …

فرستادن دیدگاه

× بستن تبلیغات