× بستن تبلیغات
دسامبر
16
2017

مبانی نظری عملکرد، ارزیابی عملکرد، عملکرد بازار

مبانی نظری عملکرد، ارزیابی عملکرد، عملکرد بازار

مبانی نظری عملکرد، ارزیابی عملکرد، عملکرد بازار
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 10
فرمت فایل docx
حجم فایل 112 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

مبانی نظری عملکرد، ارزیابی عملکرد، عملکرد بازار

فروشنده فایل

کد کاربری 1113

کاربر

مبانی نظری عملکرد، ارزیابی عملکرد، عملکرد بازار

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری

خلاصه ای از کار:

مقدمه

هر سازمان به منظور آگاهی از میزان مطلوبیت و مرغوبیت فعالیتهای خود به ویژه در محیط های پیچیده و پویا، نیاز مبرم به سیستم ارزیابی عملكرد دارد. فقدان سیستم ارزیابی عملكرد در یك سازمان به معنای عدم برقراری ارتباط بامحیط درون و برون سازمان تلقی می شود كه پیامد آن كهولت و در نهایت مرگ سازمان است. بانكها نیز همانند سایر سازمانها در ایران برای ارایه خدمات متنوعتر، سریعتر و مدرنتر و امكان رقابت وادامه حیات در موج گسترده اطلاع رسانی وتوسعه خدمات ویژه بانكی، نیازمند ارزیابی عملكرد مستمر شعب خود هستند (صالحی و همکاران، 1390: 128).

……….

تشریح مفهوم عملكرد:

در ضرورت و تشریح و تعریف مفهوم واژه ی عملكرد باید خاطرنشان نمود كه جایگاه این واژه از آنجا حائز اهمیت است كه تنها با تعریف و تشریح عملكرد است كه می توان آن را ارزیابی یا مدیریت نمود. هولتون[1] و بیتز[2] خاطرنشان كرده اند كه عملكرد یك ساختار چند بعدی است كه ارزیابی آن بسته به انواع متفاوت است. ایشان همچنین به این موضوع كه هدف ارزیابی، نتایج عملكرد است یا رفتار اشاره می نمایند. در خصوص چیستی عملكرد، نگرش های متفاوتی وجود دارد. به طوری كه می توان عملكرد را فقط سابقه ی نتایج حاصله تلقی كرد. از نظر فردی، عملكرد سابقه ی موفقیت های یك فرد است. كین[3] معتقد بود كه عملكرد چیزی است كه فرد به جا می گذارد و جدای از هدف است. برنادین[4] و همكارانش معتقدند كه عملكرد باید به عنوان نتایج كار تعریف شود.چون نتایج قوی ترین رابطه با اهداف استراتژیك سازمان، رضایت مشتری و نقش های اقتصادی دارد. فرهنگ لغات آكسفورد عملكرد را به این صورت تعریف نموده است كه انجام، اجرا، تكمیل،انجام كار سفارش یا تعهد شده ، عملكرد را مشخص می نماید. این تعریف به خروجی ها یا نتایج بر می گردد و در عین حال عنوان عملكرد در مورد انجام كار نیز نتایج حاصله از آن می باشد (دفت، 1377: 102).

…………………..

ارزیابی و سنجش عملكرد:

درواقع، اگر نتوان آنچه را كه درباره ی آن صحبت می شود اندازه گرفت و آن را در قالب اعداد بیان نمود به نظر می رسد چیزی درباره ی آن دانسته نشده است. چون در این حالت دانش كسب شده تنها یك نوع دانش

………….

فرآیند ارزیابی عملكرد:

هر فرآیندی شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات با توالی و ترتیب خاص منطقی و هدفدار می‌باشد. در فرایند ارزیابی عملكرد نیز هر مدل و الگویی كه انتخاب شود، رعایت نظم و توالی و فعالیت‌های ذیل در آن ضروری می باشد.

………………

مزایای سنجش عملکرد:

سنجش و اندازه گیری عملكرد دارای فواید و مزایای بسیاری است كه چند مورد از آنها عبارتند از:

……………

مدل های سنجش و اندازه گیری عملكرد:

شاید بتوان اینطور عنوان نمود كه دلیل وجود این تعداد متدولوژی متناقض برای ارزیابی عملكرد این باشد كه

……………

د) مدل مالكوم بالدریج (MB):

در كشور امریكا برای رسیدن به اهداف عالی رشد و توسعه كیفیت و بالا بردن توان رقابتی سازمان ها در كنار سایر رقبا، اقدام به طرح ریزی مدلی تحت عنوان مدل مالكوم بالدریج شد و در سال 1987 جایزه ملی كیفیت مالكوم بالدریج ابداع گردید (عفتی داریانی و همکاران، 1386 : 63).

……………..

ه) مدل تعالی بنیاد کیفیت اروپا EFQM:

مدل تعالی بنیاد کیفیت اروپا مبتنی بر هشت مفهوم بنیادین است که شامل نتیجه گرایی، مشتری گرایی، رهبری و ثبات در مقاصد، مدیریت مبتنی بر فرآیندها و واقعایت، توسعه و مشارکت کارکنان، یادگیری و بهبود مستمر، توسعه‌ی همکاری‌های تجاری و مسئولیتهای اجتماعی سازمان است. این مدل سازمانها را براساس9 معیار، مورد ارزیابی قرار می دهد که در قالب دو بخش، یعنی توامندسازها و نتایج سازمان طبقه بندی شده اند. پنج معیار توانمندساز و چهار معیار نتایج در مدل مذکور وجود دارد (Bou-Llusar et al.., 2005: 337) میان توانمندسازها و نتایج در مدل EFQM تعامل وجود دارد، به گونه ای که نتایج براثر اجرای توانمندسازها بدست می‌آیند توانمندسازها با اخذ بازخورد از نتایج، بهبود می‌یابند. نوآوری و یادگیری کمک می‌کنند تا توانمندسازها بهبود یافته و بهبود توانمندسازها، بهبود نتایج را به دنبال خواهد داشت (افجه و محمودزاده، 1390: 9).

………………..

طراحی سیستم ارزیابی عملكرد:

علاوه بر ابزار ها و روش های ارزیابی عملكرد، به منظور اجرای هرچه بهتر ارزیابی عملكرد در سازمان‌ها، طراحی و پیاده سازی سیستم ارزیابی عملكرد ضروری می باشد. در این بخش به صورت مختصر به بررسی نحوه ی طراحی سیستم های ارزیابی عملكرد می پردازیم. یك سیستم ارزیابی عملكرد همانطور كه در شكل 2-2-5 نشان داده شده در سه سطح می تواند مورد بررسی قرار گیرد:

…………….

عملكرد بازار:

موفقیت استراتژی های هر شركت، در عملكرد آن شركت منعكس می شود. عملكرد شركت میزان موفقیت یك شركت در خلق ارزش برای قسمت های مختلف بازار است. در نهایت عملكرد شركت بر اساس دستیابی به اهداف كسب و كار، از طریق واحدهای مختلف شركت، تعیین می شود. شركت هایی كه عملكرد مطلوبی دارند، ارزش را در طول زمان خلق می نمایند و این مهم در شركت هایی كه عملكرد نامطلوبی دارند صورت نمی گیرد. عملكرد بازاریابی به توانایی سازمان برای افزایش فروش، ارتقای موقعیت رقابتی شركت، توسعه محصول جدید، بهبود كیفیت محصول، كاهش زمان تحویل كالا یا خدمات به مشتریان، گسترش سهم بازار و غیره در مقایسه با دیگر رقبا در یك صنعت خاص اشاره دارد (سایمونز، 1385: 250).

……………….

منابع:

1) آرمسترانگ، م. (1385). مدیریت عملکرد راهبردی کلیدی و راهنمای عملی، ترجمه سعید صفری. انتشارات جهاد دانشگاهی.

2) آکر، د. (1386). مدیریت استراتژیک بازار. مترجمین : صفرزاده ، حسین و خادمی ، مهدی و فرهنگی ، علی اکبر، تهران ، انتشارات پیام . پویا، چاپ دوم.

3) آل اسحاق، ی ( 1388) ،”اصلاح نظام بانکی ضرورت تحول اقتصادی ” روزنامه ایران اقتصادی، سال 15 ، شماره 4368

…………………

………………


[1] Holton

[2] Bates

[3] Kane

[4] Bernadin

[PDF]ارزﻳﺎﺑﻲ ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺑﺎ ارزش اﻳﺠﺎد ﺷﺪه ي ﻫﺎ ﺷﺎﺧﺺ راﺑﻄﻪ رﺷﺪي و – دانش مالی …

توسط احدیان پور پروین – ‏2012
۲۰ تیر ۱۳۹۰ – ﺑﺎزار. 6{. (}19، q-tobin,MVA. ) و از ﺑﻴﻦ. ﺷﺎﺧﺺ. ﻫﺎ. ي. ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﻧﻘﺪ. 20{. (}4،. CVA). اﻧﺘﺨﺎب. ﺷﺪه اﺳﺖ. ،. ﺗﺎ. در ﻣﻘﺎﺑﻞ ارزش اﻳﺠﺎد ﺷﺪه. ﺳﻬﺎﻣﺪاران در. ﺷﺮﻛﺖ. ﻫﺎي. رﺷﺪي و ارزﺷﻲ ﺑﺎ. ﻟﺤﺎظ ﻧﻤﻮدن اﻧﺪازه ﺷﺮﻛﺖ. ﻫﺎ. ﻣﻮرد. آزﻣﻮن. ﻗﺮارﮔﻴﺮﻧﺪ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ. اي ﻛﻪ در. ﻧﻬﺎﻳﺖ ﻣﻨﺠﺮ. ﺑﻪ اراﺋﻪ. ﻣﻌﻴﺎر. ﻣﻄﻠﻮب. ﺗﺮ ﺟﻬﺖ ارزﻳﺎﺑﻲ ﻋﻤﻠﻜﺮد ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ. در ارزش آﻓﺮﻳﻨﻲ ﺑﺮاي ﺳﻬﺎﻣﺪاران ﺷﻮد . ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮي و ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ ﺗﺤﻘﻴﻖ.

[PDF]مدلی جهت ارزیابی عملکرد زنجیره تامین با استفاده از مدل …

توسط الفت – ‏2012 – ‏مقالات مرتبط
مدلی جهت ارزیابی عملکرد زنجیره. تامین با… 3. و چند مرحله. ای زنجیره تامین هستند که بتواند عملکرد کل زنجیره را در قالب یک. مدل ریاضی و با استفاده از شاخص. های مالی، دانشی)سرمایه فکری(، مشارک. ت و. پاسخگویی زنجیره تامین، ارزیابی نماید. در. این مقاله. ضمن. مرور. اجمالی مبانی نظری. ارزیابی عملکرد. زنجیره. تامین. و. شاخص. های. آن،.

[PDF]ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎي ﻏﯿﺮﻣﺎﻟﯽ ﺳﻨﺠﺶ اﺳﺎس ﮔﯿﺮي ﻣﺪﯾﺮان ﺑﺮ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﻋﻤ – پژوهش‌های …

توسط بزاززاده – ‏2014
۲۹ بهمن ۱۳۹۳ – ي ﺳﻨﺠﺶ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺑﺮﺧﯽ ﻣﺎﻟﯽ و ﺑﺮﺧﯽ ﻏﯿﺮﻣﺎﻟﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت اﻧﺠـﺎم ﺷـﺪه در. ﺳﺎﯾﺮ ﮐﺸﻮرﻫﺎ ﻧﺸﺎن ﻣﯽ. دﻫﺪ ﮐﻪ ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎي ﻣﺎﻟﯽ، ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎي ﮐﻤـﯽ ﻣﺒﺘﻨـﯽ ﺑـﺮ ﺻـﻮرت. ﻫـﺎي ﻣـﺎﻟﯽ. ﺑﺮاي ﺳﻨﺠﺶ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﮐﺎﻓﯽ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ و ﻣﺪﯾﺮان ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﮐﻤﺘﺮي ﺑﺮاي اﺳﺘﻔﺎده از آﻧﻬـﺎ دارﻧـﺪ. در اﯾﻦ راﺳﺘﺎ ﻧﻈﺮﯾﻪ. ﻫﺎي ﻣﻮ. ﺟﻮد، اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎي ﻏﯿﺮﻣﺎﻟﯽ ﯾﺎ ﻫﻤﺎن ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎي ﮐﯿﻔﯽ ﺳـﻨﺠﺶ. ﻋﻤﻠﮑﺮد، ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﻮﻗﻌﯿـﺖ ﺷـﺮﮐﺖ در ﺑـﺎزار رﻗـﺎﺑﺘﯽ، …

[PDF]جستجوی بهترين معیار عملکرد مالی

سهامداران برای ارزیابی عملکرد شرکت و به تبع آن تصمیم گیریهای صحیح اقتصادی است. بر این اساس، مقاله حاضر بر آن است تا از طریق طرح مبانی نظری برخی از معیارهای عملکرد حسابداری و. اقتصادی برای یافتن معیاری مناسب … حســابداری و بازار برای ارزیابــی عملکرد به کار می رود. قیمت (Tobinُs q) و نسبت کیو توبین مانند …

تبیین مدلی جهت ارزیابی عملکرد صادراتی در شرکتهای …

مبانی نظری تحقیق 1-1.عملکرد صادراتی عملکرد صادراتی حاصل عملیات سازمانی است که شامل دستاوردها و اهداف داخلی و خارجی شرکت می باشد.در این جا ،عملکرد صادراتی به عنوان کسب اهداف سازمانی تعریف شده و در آن توسعه محصول و توسعه بازار که در نتیجه موجب کسب سودآوری برای شرکت خواهد شد مورد توجه قرار می گیرد. میزان موفقیت یک …

فرستادن دیدگاه

× بستن تبلیغات